ریسک های سازه های ال اس اف (LSF)

در تمامی صنایع، خطرها یا عوامل ریسکی وجود دارند، که عواملی همچون دانش قبلی، مهارت ها و تجربه فردی، میتوانند در تشخیص چنین خطرهایی کمک کنند. با توجه به اینکه اطلاعات از چه راهی جمع آوری شده اند و چه طیفی از افراد در جمع آوری آن درگیر بوده اند، نتایج تغییر میکنند.

اکثر طراحان سازه های سبک وزن، در هنگام طراحی به نکاتی دقت نمی کنند و این امر باعث ایجاد ریسک های سازه LSF  می شود. در ادامه این ریسکها را مورد بررسی قرار می دهیم.

عدم پیش بینی لوله کشی گاز

از آنجایی که اکثر ساختمان ها مجهز به پکیج می باشد، پس لوله کشی گاز فقط تا کنار پکیج انجام می شود و محلی برای قرار دادن بخاری در منزل تعبیه نمی شود. اکثر سازه های ال اس اف (LSF) برای عایق بندی کردن از پشم شیشه استفاده کرده اند و یکی از ریسک های سازه های ال اس اف (LSF) نیز همین مورد می باشد. طراحان می توانند در نزدیکی قرار دادن وسایل گرمایشی و گازسوز، از عایق های ضد حریق استفاده نمایند.

سازه های ال اس اف (LSF)

عدم پیش بینی کولر آبی یا گاز

برخی مواقع طراحان، محل هایی را برای قرار دادن لوله کشی کولرهای گازی یا کانال های کولر آبی در دیوارهای ال اس اف (LSF) قرار نمی دهند و این باعث مشکل در ساختمان می شود. از ریسک های سازه های ال اس اف (LSF) در فصل تابستان و گرما می توان به این مورد اشاره نمود.

سازه های ال اس اف (LSF) در فصل تابستان

اشکال در طراحی فلاشینگ ها

فلاشینگ، کانالی است که وظیفه انتقال آب باران را در سازه های ال اس اف (LSF) بر عهده دارد. در سقف های شیب دار باید این فلاشینگ ها به نحوی طراحی شوند که آب باران را به چاه فاضلاب هدایت نمایند.

در طراحی این قطعه باید، دبی باران در نظر گرفته شود. یکی از ریسک های سازه های ال اس اف (LSF) عدم در نظر گرفتن میزان بارندگی و شرایط بد در زمان بارندگی می باشد، که گاهاً منجر به تخریب فلاشینگ یا پخش شدن آب باران بر روی نمای ساختمان می شود. در زمان طراحی باید کلیه شرایط و مواقع خطرناک را در نظر گرفت تا با مشکل مواجه نشد.

 اشکال در طراحی فلاشینگ ها

مشکل سرمایشی و گرمایشی

اکثر ساختمان هایی که از سازه های ال اس اف (LSF) در طراحی خود استفاده می نمایند، در طول روز رفت و آمدهای زیادی دارند و این منجر به تلف شدن انرژی سرمایشی یا گرمایشی ساختمان می شود. از ریسک های سازه های ال اس اف (LSF) می توان به همین مورد اشاره کرد که اکثر طراحان برای این گونه ساختمان ها باید از ابزارهای سرمایش و گرمایش در دیوار های ساختمان استفاده نمایند و تا حد ممکن نسبت به اتلاف انرژی بکوشند.

مشکل سرمایشی و گرمایشی سازه های ال اس اف (LSF)

سایر ریسک ها

از جمله سایر ریسک های سازه های ال اس اف (LSF) می توان به عدم وجود نظارت و دانش کافی در زمان اجرای این سازه ها اشاره کرد. ناهماهنگی هایی که در سازه ها به چشم می خورد، از عدم دانش کافی طراحان آب می خورد. همچنین در برخی مواقع نظارت لازم بر روی اجرای سازه از طرف مهندسان با تجربه انجام نمی شود و این منجر به ناکفایتی ساختمان ها می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.